FANDOM

Zawsze myślałem, że nasza drużyna została zjednoczona przez nasz egoizm. Porzuciliśmy zaufanie i każdy gra dla samego siebie... ale z jakiegoś powodu... czuję, że nie przegramy.

—Ryō Sakurai

Touou logo.png

Akademia Tōō
Manga - Anime

Touou High.png
Akademia Tōō podczas Pucharu Zimowego

Region Tokio
Kapitan Kōsuke Wakamatsu
Trener Katsunori Harasawa
Menadżer Satsuki Momoi
Barwy zespołu Black.png Red.png 25px
Osiągnięcia
Międzylicealne, 2. miejsce
Puchar Zimowy, 1. runda

Akademia Tōō (桐皇学園高校, Tōō Gakuen Kōkō) jest szkołą w Tokio, w której gra Daiki Aomine. Ich poziom z przeszłości nie jest zbyt dobrze znany, jednak drużyna zwerbowała graczy na poziomie krajowym,[1] a obecnie są jednym z najlepszych zespołów w Tokio.

Międzylicealne zakończyli na drugim miejscu, zaraz po Liceum Rakuzan. W związku z tym zostali automatycznie umieszczeni w Pucharze Zimowym. W pierwszej rundzie Pucharu Zimowego grali przeciwko Liceum Seirin, ale zostali pokonani. Po tym meczu gracze trzeciego roku przeszli na emeryturę. Imayoshi przekazał Wakamatsu pozycję kapitana drużyny.

HistoriaEdytuj

Touou wins against Kaijo.png

Tōō wygrywa z Kaijō

Tōō nie byli zbyt silną drużyną w przeszłości, ale po zwerbowaniu kilku silnych i zdolnych graczy, w tym Aomine, stali się dużym zagrożeniem w turniejach szkolnych.[2]

Wygrali wszystkie wstępne mecze eliminacji Miedzylicealnych, każdy z ponad 100 punktami. W finałowej lidze starli się z Liceum Seirin. Tōō wygrało ten i pozostałe mecze oraz przeszli do Międzylicealnych. W ćwierćfinale grali mecz z Liceum Kaijō, który wygrali niewielką różnicą.[3] W końcu doszli do finałów, ale przegrali z Liceum Rakuzan, zajmując drugie miejsce w Międzylicealnych. Aomine i Akashi nie grali w tym meczu.

Dzięki drugiemu miejscu w Międzylicealnych, mieli "dziką kartę" do Pucharu Zimowego i nie musieli brać udziału w eliminacjach. W Pucharze Zimowym, Tōō już pierwszy mecz grali przeciwko Seirin.[4] Wbrew oczekiwaniom przegrali i musieli wcześnie zakończyć swój udział.

IdeologiaEdytuj

Akademia Tōō jest bezwzględnym zespołem. Nie zależy im na dobrej grze zespołowej, przyjaźni i wszelkich wartościach, o które dba Seirin. Całkowicie koncentrują się na indywidualnych umiejętnościach gracza, nie mają spoistości zespołu. Pomimo braku gry zespołowej, wszyscy kierują się silnym pragnieniem zwycięstwa i pełną wiarą w ich asa, Aomine.[5]

MeczeEdytuj

Mecze treningoweEdytuj

Eliminacje MiędzylicealneEdytuj

Liga FinałowaEdytuj

MiędzylicealneEdytuj

Puchar ZimowyEdytuj

ZespółEdytuj

Daiki Aomine
Aomine mugshot.png
#5 // Silny skrzydłowy
Kōsuke Wakamatsu
Wakamatsu mugshot.png
#6 // Środkowy
Ryō Sakurai
Sakurai mugshot.png
#9 // Rzucający obrońca
Katsunori Harasawa
Harasawa mugshot.png
Trener
Satsuki Momoi
Momoi mugshot.png
Menadżer

PoprzedniEdytuj

Shoichi Imayoshi
Imayoshi mugshot.png
#4 // Rozgrywający
Yoshinori Susa
Susa mugshot.png
#7 // Niski skrzydłowy

CiekawostkiEdytuj

  • Według fanbooka, ta szkoła jest przedstawiona jako mająca dużą swobodę w ich programie nauczania, a ich system przypomina nieco uniwersyteckie. Jest również znana z ożywionej kultury.[6]
Touou Academy Basketball Club.png

OdniesieniaEdytuj

  6. KSIĄŻKA POSTACI

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki