FANDOM

Murasakibara Atsushi
Anime - Manga

Murasakibara in New Opening.png

Imię Murasakibara Atsushi
Kanji 紫原 敦
Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 16
Wzrost 208 cm
Waga 99 kg
Urodziny 9. października, Waga
Profesjonalne Statystyki
Zespół Teikō (kiedyś)
Yōsen
Pozycja Środkowy
Talent Blokowanie i siła fizyczna
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 77
Anime Odcinek 25
Seiyū
Anime Kenichi Suzumura

Atsushi Murasakibara (紫原 敦, Murasakibara Atsushi) był środkowym Pokolenia Cudów. Obecnie gra w drużynie Yōsen oraz bierze udział w Pucharze Zimowym.

WyglądEdytuj

Murasakibara with ponytail.png

Murasakibara w związanych włosach

Murasakibara jest nadzwyczaj wysoki jak na kogoś w jego wieku. Jest najwyższym graczem w całej serii, wyższym nawet od Papy Mbaye Siki. Ma fioletowe włosy sięgające do ramion, które opadają na jego twarz, odsłaniając zazwyczaj tylko oczy. Nie przeszkadza mu to w meczach, choć podczas starcia z Liceum Seirin w czwartej kwarcie widzimy go ze związanymi włosami. Nosi koszulkę z numerem 9.

OsobowośćEdytuj

Zwykle Murasakibara jest pokazany jako osoba, która wiecznie konsumuje słodycze. Przez swój wysoki wzrost jest trochę niezdarny. Wygłupia się w poważnych sytuacjach, co nie zawsze jest dobrze odbierane. Bywa lekko sadystyczny i dziecinny. Atsushi jest najbardziej rozmarzony z całego Pokolenia Cudów.

Murasakibara offense.png

"Prawdziwy" Murasakibara jako gracz w ataku

Zmienia się gdy wchodzi na boisko. Jak sam ujmuje, gra w koszykówkę, bo ma do tego talent, a nie dlatego, że to lubi. Zawsze mówił innym, że czuje się znudzony, nie lubi, a nawet nienawidzi graczy, którzy grają w koszykówkę z pasją, także gdy przegrywają. Jednak dano do zrozumienia, że tak naprawdę kocha koszykówkę z głębi serca, ponieważ był w stanie aktywować Zone.[1]

Według Kuroko Atsushi nie jest spokojnym typem jak może się wydawać. W Teikō było dokładnie na odwrót. Był tym, który lubił atakować, ale od kiedy koszykówka zaczęła go nudzić, w połowie gimnazjum przeszedł z ataku do obrony. Obecnie jego specjalnością jest obrona, jednak gdy w grze się zdenerwuje, wraca do siebie z przeszłości.[2]

HistoriaEdytuj

FabułaEdytuj

Międzylicealne Edytuj

Murasakibara pierwszy raz zostaje pokazany po meczu Kaijō i Tōō w Miedzylicealnych. Idzie korytarzem jedząc słodycze. Zostaje zauważony przez Kagamiego, który jest zdumiony ogromnym wzrostem koszykarza. Zostaje zawołany przez kolegów i okazuje się, że go szukali, bo się zgubił. Przechodzi obok Kuroko, który pochylił się, by zawiązać sznurowadło i kiedy słyszy "Murasakibara", ten już zniknął za rogiem, a Tetsuya nie był w stanie się z nim przywitać.

Wstęp do Pucharu ZimowegoEdytuj

Murasakibara poszedł razem ze swoim kolegą z zespołu, Himuro, na rozgrywki koszykówki ulicznej, chociaż Liceum Yōsen nie pozwala ich uczniom brać udziału w działaniach pozaszkolnych. Zgubił się i błąkał po terenie. Odnajduje Himuro, który ma zamiar grać przeciwko pierwszakom Seirin. Spotyka się z Kuroko po raz pierwszy od czasu gimnazjum i najpierw żartuje, grożąc mu, a potem klepie po głowie, co irytuje Tetsuyę.

Gdy niektórzy gracze pytają Murasakibarę o Międzylicealne, on odpowiada, że ​​nie grał, ponieważ Akashi tak zdecydował. Przypomniał sobie, że przyszedł, aby powstrzymać Tatsuyę przed dalszą grą. Mają zamiar opuścić rozgrywki, ale Kagami zatrzymuje ich i wyzywa Murasakibarę. On odmawia i naśmiewa się z podwójnych brwi zawodnika Seirin. Taiga próbuje zawrócić go mówiąc, że jest zbyt przestraszony, by grać, co denerwuje Atsushiego, ale godzi się na grę. Prowokacja Kagamiego zadziałała. Murasakibara i Himuro dołączają do nieznanego zespołu, aby grać przeciwko Seirin.

Puchar ZimowyEdytuj

Kuroko reunites with his former teammates.png

Spotkanie PC

Murasakibara pojawia się, gdy Akashi wzywa Pokolenie Cudów na spotkanie. Aomine komentuje przybycie Kuroko z Furihatą, jednak Atsushi wtrąca się, mówiąc, że Daiki chodzi z Momoi.[3] Jak zawsze Atsushi je coś słodkiego, tym razem czekoladę. Kończy szybko i bez efektu próbuje otworzyć paczkę chipsów, dlatego pyta Midorimę, czy pożyczy mu swoje nożyczki, ale ten odmawia. Wreszcie przybywa Akashi, który po rozmowie z Kagamim postanawia odejść. Na koniec Seijūrō mówi jeszcze, że wygląda na to, iż członkowie Pokolenia nie zapomnieli o ich wspólnej przysiędze.

1. rundaEdytuj

Ogląda mecz pomiędzy Seirin i Tōō.[4]

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

ĆwierćfinałyEdytuj

PółfinałyEdytuj

UmiejętnościEdytuj

ObronaEdytuj

Murasakibara's defense.png

Murasakibara blokuje Kagamiego

Murasakibara głównie opiera się na swojej wysokość, by rozbić zbiórki, bloki lub wsady. Preferuje bycie w obronie, ponieważ nie lubi koszykówki i jest w tym najlepszy. Na ważnych meczach, jak w Pucharze Zimowym, jest zmuszony do dania z siebie wszystkiego i jego umiejętności są naprawdę widoczne. Widać, że ramiona Murasakibara'y są szczególnie długie. Potrafił zablokować strzały z Hyūga'i i Kagami'ego, gdy piłka była w drodze, więc znacznie wyżej niż na starcie. Góruje nad wszystkimi środkowymi drużyn i łatwo robić zbiórki.[5] Nawet Aomine powiedział, że Murasakibara jest silny i również on miałby trudności, by pokonać jego obronę.[6]

Vice ClawEdytuj

Murasakibara's Vice Claw anime.png

Murasakibara używa Vice Claw

Podobnie jak Kiyoshi, Murasakibara potrafi używać swoich dużych dłoni do wykonywania zbiórek piłki. Dzięki temu może ją odzyskać znacznie szybciej i w szerszym polu.[7]

AtakEdytuj

Murasakibara's devastating force.png

Niszcząca siła Murasakibary

Nie tylko bloki i zbiórki, ale także niesamowite wsady. Jego siła jest wystarczająca, aby odeprzeć trzy osoby i nadal wykonać wsad. Potrafi również wykonać wsad tyłem, nie mając wystarczająco dużo czasu, aby zawrócić. U szczytu swej siły, był w stanie urwać i zniszczyć całą tablicę kosza.[8]

Kiedy Murasakibara atakował, to można również zauważyć, że w przeciwieństwie do popularnego przekonania, potrafi rzeczywiście szybko pokonać, krótkie i długie dystanse.[9]

Młot ThoraEdytuj

Thor's Hammer.gif

Młot Thora

Murasakibara wykonuje wsad zwany Młotem Thor'a. Jest to w zasadzie dwuręczny wsad z obrotem. Murasakibara ustawia się pod kosz, otrzymuje piłkę, skacze i obraca się w powietrzu w stronę kosza i wykonuje zaciekle dwuręczny wsad.[10] Ze względu na samą siłą w momencie obrotu, którą Murasakibara produkuje, to wygląda jakby otaczała go trąba powietrzna. Młot Thor'a może obezwładnić trzech graczy.

Zone Edytuj

Murasakibara entered the Zone.jpg

Zone Murasakibary

Według Aomine i Kise, pod względem zdolności, Murasakibara spełnia wymogi, aby wejść w Zone, ale niestety nigdy nie będzie w stanie, ponieważ nie ma podstawowej, najbardziej potrzebnej rzeczy - miłości do koszykówki. Jednak mylili się, Murasakibara wszedł w Zone w ciągu ostatnich 20 sekund w meczu z Seirin, w Pucharze Zimowym.[11] Nie wyjaśniono tego bezpośrednio, jednak dano do zrozumienia, że Murasakibara kocha koszykówkę. Aomine dwukrotnie potwierdza wymóg tego stanu, Kuroko uważa, że dla Murasakibara'y jest niemożliwym nienawidzić koszykówki. Kolejną wskazówką jest jego frustracja wobec przegranej, po której stwierdza, że porzuca koszykówkę i nie mogąc powstrzymać łez.

RelacjeEdytuj

Tetsuya KurokoEdytuj

Seijūrō AkashiEdytuj

Akashi jest członkiem Pokolenia Cudów, którego Murasakibara Atsushi szanuje najbardziej. Akashi był jedynym z niewielu ludzi, których polecenia Atsushi chętnie spełniał. Jednakże Murasakibara był powodem ujawnienia się drugiej osobowości Akashiego podczas meczu 1vs1 gdzie Akashi z początku przegrywał 4-0. Wtedy właśnie na skraju przegranej ujawnił swoją władczą i sadystyczną stronę. Od tamtej pory Atsushi zawsze słuchał rozkazów Akashiego. Dlatego gdy Akashi powiedział, żeby nie grał w meczu to ten w nim nie zagrał.Edytuj

Teppei KiyoshiEdytuj

Tatsuya HimuroEdytuj

CytatyEdytuj

Zamierzam rzucić koszykówkę.

— Murasakibara do Teppeia Kiyoshiego [12]

To jest tak obrzydliwe, aż chce mi się rzygać. Wszystko to, nad czym pracujecie i co robicie - ciężka praca, odwaga, wiara w wygraną. Bez tego i tak zniszczę wszystkich i wszystko. [13]

CiekawostkiEdytuj

KnBCBibleAMurasakibara.png

KSIĄŻKA POSTACI, "Co gdyby Murasakibara był cukiernikiem!?"

  • Kanji 紫 Murasaki oznacza purpurowy (ma purpurowe włosy i oczy), a bara to róża.
  • Ma w zwyczaju skracanie nazwisk i dodawanie przyrostka chin, np. Kuro-chin, Mido-chin , Mine-chin, Sa-chin, Aka-chin i Muro-chin.
  • Alternatywną pracą Murasakibary byłby cukiernik. Jego typ dziewczyny to taka, która jest wysoka, ale nie wyższa niż on. Jego motto to: "Słodycze są sprawiedliwością".[14]
  • Murasakibara nienawidzi kruków, ponieważ wydają dziwne dźwięki.
  • Jak pokazano w nowelce -Replace-, Murasakibara i Kuroko zaskakująco dobrze się dogadywali podczas ich pierwszych dni w Teikō. Dopiero później poróżniły ich inne opinie na temat koszykówki, przez co Kuroko, jako członek PC, był osobą, z którą Murasakibara sprzeczał się najczęściej. Pomimo tego Kuroko stwierdził, że lubi Atsushiiego.
  • Murasakibara jest rekordzistą w Kuroko no Basuke, który ma na swoim koncie 100 punktów zdobytych w meczu. Może to być hołd dla gracza NBA Wilta Chamberlaina, jedynego gracza, który zdobył 100 punktów w jednym meczu NBA.
  • Murasakibara ma 3 starszych braci i 1 starszą siostrę.

OdniesieniaEdytuj

  10. Manga Kuroko no Basuke: Rozdział 156, strony 6 i 7
  14. KSIĄŻKA POSTACI

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki