FANDOM

Kotarō Hayama
Kotaro Hayama.png
Imię Kotarō Hayama
Kanji 葉山 小太郎
Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 17
Wzrost 180 cm
Waga 68 kg
Urodziny 25 lipca, Lew
Grupa krwi B
Profesjonalne Statystyki
Zespół Rakuzan
Pozycja Niski skrzydłowy
Talent Mocne kozłowanie
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 174
Anime Odcinek 54

Kotarō Hayama (葉山 小太郎, Hayama Kotarō) jest zawodnikiem pierwszego składu Liceum Rakuzan oraz jednym z Niekoronowanych Króli. Obecnie bierze udział w Pucharze Zimowym.

Wygląd Edytuj

Hayama jest dość chudym chłopakiem o wzroście 180 cm i okazuje się być bardzo wysportowany. Ma krótkie rude włosy oraz wyraźnie podkreślone czarne oczy. Posiada też lekko wystający ząb z lewego kącika ust. Podczas meczów nosi koszulkę z numerem 7.

Osobowość Edytuj

Hayama jest bardzo energiczny, co często jest nawet irytujące. Ma beztroskie usposobienie.[1] Jest osobą, która ściąga na siebie całą uwagę.

Historia Edytuj

Hayama był bardzo silnym i utalentowanym graczem już w gimnazjum, jednak został przyćmiony przez Pokolenie Cudów. W ten sposób został nazwany jednym z Niekoronowanych Króli.

Fabuła Edytuj

Puchar Zimowy Edytuj

Hayama i jego drużyna zostali automatycznie przesunięci do ligi finałowej Pucharu Zimowego dzięki wygranej w Międzylicealnych. Aż do półfinałów nie było żadnych wzmianek o poprzednich meczach zespołu.

Półfinały Edytuj

Przed półfinałami Pucharu Zimowego widzimy Hayamę odwiedzającego sklep sportowy. Kiedy Kagami wchodzi do tego samego budynku i przemieszcza się po schodach, Kotarō prawie w niego wchodzi. Chłopak wykonuje salto i pojawia się za Taigą. Przeprasza go i wychodzi ze sklepu, jednak zanim zdąży wybiec, Kagami spostrzega logo Liceum Rakuzan na jego swetrze.[2]

Hayama before the match.png

Hayama wygłupiający się tuż przed meczem

Później pojawia się wraz ze swoim zespołem, który wchodzi na siłownię tuż przed meczem. Kiedy Hayama spostrzega wchodzące Liceum Shūtoku, ich przeciwnika, wpada w panikę i krzyczy, że wyglądają na mocnych graczy. Jego zachowanie zaczyna denerwować Mibuchiego. Następnie Kotarō kieruje swoje spostrzeżenia do Akashiego, który potwierdza, że są rzeczywiście silni. Później gdy starcie wreszcie się zaczyna, piłka ląduje w rękach Takao. Jest on pilnowany przez Hayamę i zaskakuje go, gdy podaje piłkę za siebie.[3]

Mecz toczy się dalej i po pewnym czasie pierwsza kwarta dobiega końca. W pierwszym ataku Shūtoku, piłka jest w posiadaniu Miyajiego, który jest strzeżony przez Hayamę. Kotarō ma zamiar ukraść mu piłkę, jednak jego ruchy zostają podporządkowane przeciwnikowi, który kozłuje piłkę i przechodzi przez jego obronę. Następnie zostaje skarcony przez Nebuyę, Mibuchiego i Akashiego, po czym dostaje piłkę w swoje ręce. Jest osłaniany przez Miyajiego. Kotarō uśmiecha się i krzyczy, że trzeci poziom wystarczy. Jego kozłowanie staje się bardzo mocne i szybkie, co pomaga mu w okiwaniu obrońcy.[4] Biegnie by wrzucić piłkę do kosza, pod którym niespodziewanie pojawia się Kimura. Hayama oszukuje go i wrzuca ją tyłem, dzięki czemu zdobywa dwa punkty. Później zostaje ujawnione, że kozłowanie Kotarō opiera się na używaniu tylko trzech palców. Miyaji jest tym zaskoczony oraz informacją, że istnieją jeszcze dwa poziomy techniki Hayamy.

Midorima blocks Hayama.png

Hayama zostaje zablokowany przez Midorimę

Podczas kolejnej akcji, Hayama ponownie przechodzi przez obronę Miyajiego i podaje piłkę do Nebuyi, który później dziękuje mu za podanie. Kotarō nazywa go umięśnionym gorylem, co Eikichi żartobliwie bierze za komplement. Kiedy Rakuzan zaczyna powiększać swoją przewagę punktową, Hayama biegnie z piłką do kosza i prawie ją wrzuca, jednak blokuje go Midorima. Kotarō jest pod wrażeniem jego prędkości.[5] W późniejszych momentach meczu jest zadziwiony niecodzienną techniką rzutów Shintarō i Takao.[6] Ostatecznie jednak Rakuzan wygrywa całe spotkanie 16-punktową przewagą.[7]

Później wraz z resztą zespołu ogląda drugi półfinał, w którym walczą ze sobą Seirin i Kaijō.[8]

Umiejętności Edytuj

Hayama's dribbling.png

Kozłowanie Hayamy

Wydaje się, że specjalnością Hayamy jest kozłowanie. Jego kontrola nad piłką stoi na wysokim poziomie, która pozwala mu na uderzenie piłką o podłoże z taką siłą, by znalazła się w odpowiednim miejscu za broniącym go przeciwnikiem.[9] Jako że uderza piłką o podłogę z taką mocą, że ludzkie oko nie jest w stanie nadążyć nad jej odbiciem, Hayamie trudno jest ukraść piłkę. Jeśli osiągnie ona taką prędkość, to odnosi się wrażenie, że zniknęła.

Jest także pokazane, jak hałas odbijającej się piłki jest na tyle duży, by zająć tym głośną publiczność.

Podczas gdy jego kozłowanie jest przedstawiane jako umiejętność na wysokim poziomie, Miyaji stwierdza, że to tylko część jego mocy. Zauważa, że dotychczasowe ruchy piłką ograniczały się do trzech palców, przez co można wnioskować, że użycie pięciu jest jeszcze mocniejsze i głośniejsze od poprzednich.[10]

CiekawostkiEdytuj

  • Według dodatku do książki postaci:
    • Jego ulubioną potrawą jest Kappa maki (zwijane sushi z ryżem i ogórkiem).
    • Jego hobby to jazda na deskorolce.
    • Jego specjalnością jest drążek (Horizontal bar)
    • Jego motto brzmi: "Kuj żelazo póki gorące."

OdniesieniaEdytuj

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki