FANDOM

Papa Mbaye Siki
Dad anime.png
Imię Papa Mbaye Siki
Kanji パパ ンバイ ツキ
Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 17
Wzrost 200 cm
Waga 87 kg
Profesjonalne Statystyki
Zespół Shinkyō
Pozycja Środkowy
Talent Wzrost
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 13
Anime Odcinek 6
Seiyū
Anime Subaru Kimura

Papa Mbaye Siki (パパ ンバイ ツキ, Papa Nbaye Shiki) jest studentem z wymiany w Sengalu i środkowym w Akademii Shinkyō. Ponieważ jego imię jest trudne do wymówienia, w Seirin nazywają go Tatusiem (お父さん, Otōsan).

Wygląd Edytuj

Będąc afrykańskiego pochodzenia, skórka Papy jest ciemna, a usta są duże i wyraziste. Ma krótko przystrzyżone czarne włosy i długą twarz z zapadniętymi policzkami. Jego znaczny wzrost jest głównym atutem podczas meczów. Nosi koszulkę z numerem 5.

Charakter Edytuj

Prawie wszystko postrzega jako udrękę i ból. Jest bardzo pewny swojego wzrostu, co pomaga mu podczas meczów. Sądzi również, że japońscy koszykarze są niscy i nieutalentowani. Uważa, że wzrost jest wszystkim w koszykówce.[1] Kiedy zauważa Kuroko i dowiaduje się, że jest jednym z Pokolenia Cudów, stwierdza, że to nic wielkiego, po czym uwłaszcza Tetsuyi i byłym koszykarzom z Teikō. Kiedy jego drużyna została pokonana przez Seirin, nie miał zamiaru się z nimi pogodzić i wciąż był do nich wrogo nastawiony.[2]

Fabuła Edytuj

Eliminacje do Międzylicealnych Edytuj

Po raz pierwszy jest widziany, gdy Riko Aida pokazuje jego zdjęcie w swoim telefonie drużynie Seirin. Opowiada im wtedy, że jest członkiem zespołu, z którym się zmierzą, Akademią Shinkyō. Podaje im także jego nazwisko, wzrost, wagę i dodaje, że jest uczniem z wymiany w Sengalu. Większość członków Seirin jest wystraszona jego wzrostem, jednak Kagami nie dostrzega żadnych problemów. Wszyscy zauważają, że jego imię jest trudne do wypowiedzenia, dlatego decydują się na wymyślenie pseudonimu. Riko zleca to Kuroko, który po chwili zastanowienia nazywa go Tatusiem.[3]

Dad picks up Kuroko anime.png

Papa podnosi Kuroko

Papa spóźnia się na mecz, na którym Seirin już jest. Przy wejściu uderza o górną część drzwi, narzekając, że w Japonii wszystko jest niskie. Jego wzrost robi pozytywne wrażenie na dziewczynach, a graczy Seirin wprawia w zakłopotanie. Jest wzywany przez swoją drużynę do rozgrzewki. Następnie słyszy rozmowę Tanimury z Hyūgą o tym, jak Seirin pokonało Kise, członka Pokolenia Cudów. Po usłyszeniu tego, stwierdza, że w takim razie muszą być oni słabi, co denerwuje Jinpeia. Kiedy Mbaye idzie dalej, wpada w Kuroko. Po chwili zauważa go i podnosi, mówiąc mu, że dzieci nie powinny biegać po boisku.[4] Tanimura mówi, że to nieporozumienie, dodając, że Tetsuya jest graczem. Papa stwierdza, że skoro drużyna z tak małym zawodnikiem była w stanie pokonać Pokolenie Cudów, to musi być oni naprawdę słabe, co tym razem irytuje Kuroko. Kiedy mecz się zaczyna, a Tetsuya okazuje się być starterem. Papa jest zdumiony, że japońskie "dzieci" zamierzają tak grać.

Kuroko and Kagami pass Dad anime.png

Kuroko wybija piłkę Papie

Na początku meczu, Papa wygrywa z Kagamim w przechwyceniu piłki, dzięki czemu Shinkyō przejmuje inicjatywę. Mbaye zatrzymuje się i skacze do rzutu, przy czym Taiga stara się go zablokować, jednak jego skok jest za słaby. Kolejnym razem, kiedy Hyūga stara się rzucić do kosza za trzy punkty, Papa z łatwością zatrzymuje piłkę w locie. W późniejszych minutach starcia, Kagami wywiera presję na Mbaye, przez co ten nie jest w stanie celnie trafić do kosza. Kiedy oboje spadają po skoku, Taiga mówi mu, że zablokuje jego kolejny rzut, jednak Papa nie dowierza mu. Następnie piłka leci w stronę Mbaye, jednak zostaje wybita przez Kuroko, przechodzi przez nogi Papy i leci do rąk Kagamiego, który wsadza ją do kosza. Taiga oznajmia Papie, że nie należy lekceważyć Tetsuyi.[5]

Pierwsza kwarta kończy się przy 15-punktowej przewadze Seirin. Papa staje się naprawdę poważny i zaczyna skakać jeszcze wyżej.[6] Nawet kiedy zaczyna grać lepiej, Kagami dotrzymuje mu kroku i jest prawie w stanie zablokować jego rzut. Kuroko ponownie wchodzi na boisko, przez co Shinkyō zostaje całkowicie przytłoczone przez przeciwnika. Zdeterminowany Papa po raz kolejny stara się rzucić piłkę za trzy punkty, jednak tym razem Taiga całkowicie blokuje jego ruch.[7] Mecz kończy się zwycięstwem Seirin.

Po zakończonym meczu, Papa podchodzi do Kagamiego i Kuroko. Mówi im, że muszą wygrać kolejne mecze dla ich dobra. Następnie wybucha gniewem i krzyczy, że to niemożliwe. Wyzywa ich na rewanż i obiecuje, że kolejnym razem ich pokona.[8] Po tym wydarzeniu nie pojawił się w serii.

Umiejętności Edytuj

Papa Mbaye Siki's block and shot anime.png

Blok i rzut Papy

Papa opiera się jedynie na swoim wzroście podczas gry. Góruje nad większością zawodników podczas skoków po piłkę. Nie stresuje się podczas rzutów, ponieważ jest przekonany, że obrona nie będzie go w stanie dosięgnąć. Potrafi także blokować strzały swoich przeciwników w powietrzu. Jego wysokość nie była jednak wystarczająca wobec Kagamiego, przez co Mbaye po raz pierwszy został zablokowany.[7]

Ciekawostki Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. Manga Kuroko no Basuke; Rozdział 14, strony 5-7
  2. Manga Kuroko no Basuke; Rozdział 15, strona 23
  7. 7,0 7,1 Manga Kuroko no Basuke: Rozdział 15, strona 20

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki