FANDOM

Riko Aida
Anime - Manga

Riko Aida anime.png

Imię Riko Aida
Kanji 相田 リコ
Istotne Statystyki
Płeć Kobieta
Wiek 17
Wzrost 156 cm
Waga Sekret
Urodziny 5. lutego, Wodnik
Grupa krwi A
Profesjonalne Statystyki
Zespół Seirin
Praca Trener
Talent Skanowanie
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Seiyū
Vomic Ayumi Fujimura
Anime Chiwa Saitō

Riko Aida (相田 リコ Aida Riko) jest trenerką drużyny Liceum Seirin. Posiada zdolność określenia wytrzymałości, talentu i słabości zawodnika przez samo patrzenie na niego. Jest także córką Kagetory Aidy.

WyglądEdytuj

Riko jest niską i szczupłą dziewczyną. Jej włosy są jasnobrązowe, w pierwszej serii były bardzo krótkie, ale w trakcie Pucharu Zimowego postanowiła je zapuścić. Spina je dwoma wsuwkami po prawej stronie twarzy. Według Momoi, ma rozmiar B.

Zwykle widzimy ją w szkolnym mundurku, który składa się z krótkiej białej spódnicy, bluzki tego samego koloru w marynarskim stylu, czarnych podkolanówek i brązowych butów. Oprócz tego ma na sobie granatowy sweter.

OsobowośćEdytuj

Aida bardzo troszczy się o swój zespół i robi wszystko, aby Seirin wygrał. Układane przez nią treningi są mordercze, ale skuteczne. Jako trenerka jest zdecydowana i opanowana, ale często brak jej cierpliwości, co kończy się wybuchami złości, skierowanej głownie ku zawodnikom.

Riko jest bardzo pewna siebie. Aby zdeterminować swój zespół, często proponuje im całusa za wygraną. Stara się być urocza, ale chłopcy nie zawsze to doceniają. Uwielbia słodkie rzeczy. Na telefonie ma wiele zdjęć kotków i szczeniaczków, jest też miłośniczką Tetsuyi #2.

Jest także dobrą przyjaciółką, co widać, gdy postanawia zdjąć z boiska Kiyoshiego, atakowanego przez zespół Kirisaki Dai Ichi, mimo że wcześniej zagroził, że jeśli go zdejmie, on znienawidzi ją do końca życia.

PrzeszłośćEdytuj

Kiedy Riko była mała, często przyglądała się treningom prowadzonym przez jej ojca. To pozwoliło jej rozwinąć własny "Skan", który pozwala na oszacowanie możliwości i talentu zawodnika przez samo patrzenie na niego. Kagetora wspomniał, że kiedy była dzieckiem, obiecała mu, że za niego wyjdzie.

Podczas jej pierwszego roku w liceum, Teppei Kiyoshi postanowił założyć klub koszykówki. Razem z Koganei, Izukim i Mitobe przyszedł do niej z pytaniem, czy zostanie ich trenerką. Dziewczyna nie zgodziła się, mówiąc, że nie ma zamiaru trenować osób, które nie chcą stać się najlepsze. Potem Izuki stwierdził, że Riko nienawidzi niewytrwałych ludzi.

Później widzimy ją w salonie gier, do którego przyszła, aby porozmawiać z Hyūgą. Nie mogła powstrzymać śmiechu na widok jego nowej fryzury. Powiedziała mu o klubie koszykówki i o tym, że jeszcze nie wie, co zrobić.

Następnego dnia jest świadkiem "wystąpienia" drużyny podczas apelu. Zaczęła się śmiać i podjęła decyzję; zdecydowała się dołączyć do drużyny. Już na pierwszym spotkaniu przedstawiła im morderczy plan treningowy.

FabułaEdytuj

WprowadzenieEdytuj

Seirin kontra KaijōEdytuj

Eliminacje MiędzylicealneEdytuj

Powrót KiyoshiegoEdytuj

Obóz TreningowyEdytuj

MiędzylicealneEdytuj

Przed Pucharem ZimowymEdytuj

Eliminacje Wstępne Pucharu ZimowegoEdytuj

Puchar ZimowyEdytuj

Runda 1Edytuj

Runda 2Edytuj

Runda 3Edytuj

ĆwierćfinałyEdytuj

PółfinałyEdytuj

UmiejętnościEdytuj

SkanEdytuj

Scan anime.png

Umiejętność skanowania Riko

Riko posiada zdolność "skanowania" ludzkiego ciała. Potrafi oszacować poziom umiejętności zawodnika, jego wysokość, wagę, wytrzymałość, szybkość i elastyczność oraz wady i zalety oddzielnych części ciała, np. nóg lub ramion oraz zalecić odpowiedni trening. Jej skan jest na tyle dokładny, że potrafiła rozpoznać, iż Kagami grał w koszykówkę, mimo że mu tego zabroniła, a także określić, ile skoków będzie jeszcze w stanie wykonać.

MedycynaEdytuj

Oprócz obmyślania strategii i przygotowywania treningów, Riko pomaga swojej drużynie również od medycznej strony. Masuje im stopy po meczach i jest w stanie odpowiednio opatrzyć nogi, aby uśmierzyć ból. W mandze, podczas meczu przeciwko Yosen, wykonała masaż na ciele Kiyoshiego, aby był w stanie grać dalej.

RelacjeEdytuj

OjciecEdytuj

Relacje Riko z ojcem są bardzo dobre. Jako dziecko często towarzyszyła mu podczas treningów. Kagetora wspomniał, że w młodszych latach obiecała mu, że za niego wyjdzie. Jest nadopiekuńczy, ale widać, że bardzo kocha swoją córkę. Nie waha się celować do zawodników Seirin pistoletem i często groził im śmiercią, gdyby tylko warzyli się dotknąć Riko.

Jest z niej bardzo dumny i twierdzi, że Riko dobrze przygotowała swój zespół do zawodów.

Junpei HyūgaEdytuj

Ona i Junpei są dobrymi przyjaciółmi. Hyūga ufa decyzjom Riko jako trenera, a ona z kolei szanuje go jako kapitana.

Junpei wiele razy pokazał, że jest dobrym przyjacielem. Gdy Riko zaczęła płakać ze szczęścia po ich zwycięstwie, on pogłaskał ją po głowie i powiedział, by zachowała łzy na kolejne zwycięstwo. Innym razem, kiedy dziewczyna zaprezentowała drużynie przygotowane przez siebie jedzenie, on, widząc, ile serca i wysiłku w to włożyła, zjadł wszystko i wyszedł na korytarz. Seirin znalazło go w okropnym stanie, leżącego na podłodze i wyziewającego ducha.

Spędzają dużo czasu razem i są dla siebie wsparciem. Oboje mają podobne charaktery - są niecierpliwi i łatwo się złoszczą, ale to Riko jest bardziej agresywna. Pewnego razu, drużyna, widząc, jak wspólnie planują obóz treningowy, skomentowała: "Nie planujcie naszego piekła w atmosferze randki!". Możemy przypuszczać, że łączy ich coś więcej niż przyjaźń.

CytatyEdytuj

  • "Jeśli to, co stało się rok temu ma się powtórzyć... to już wolę, żebyś mnie znienawidził!" (Do Kiyoshiego)
  • "Masz kolegów z drużyny, przecież wiesz. Nie powstrzymuj się i polegaj na nich!"
  • "Strach może działać także jako czynnik, dzięki któremu stajesz się ostrożniejszy!"

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszym sondażu popularności zajęła 9 miejsce z 561 głosami. W drugim spadła o 2 miejsca, zdobywając 453 głosów.
  • Według Książki Postaci:
    • Jej ulubione jedzenie to seler.
    • Jej hobby to granie w gry (głównie w symulatory treningów i gry logiczne, np. puzzle)
    • Jej specjalnością jest dziewiarstwo.
  • Jest wiceprzewodniczącą Liceum Seirin.
  • W powieści ujawniła, że swoje słabe umiejętności gotowania odziedziczyła po matce.
  • Jej ulubione danie to ryż z dodatkami.
  • Autor na pytanie, czy Riko ma jakieś koleżanki, odpowiedział, że tak, ale niewiele.
  • Zostało ujawnione, że Kategora Aida i Genta Takeuchi rywalizowali o względy matki Riko.

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki