FANDOM

Ryō Sakurai
Ryo Sakurai anime.png
Imię Ryō Sakurai
Kanji 桜井 良
Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 16
Wzrost 175 cm
Waga 59 kg
Urodziny 9. wrzesień, Panna
Grupa krwi A
Profesjonalne Statystyki
Zespół Tōō
Pozycja Rzucający obrońca
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 39
Anime Odcinek 14
Seiyū
Anime Nobunaga Shimazak

Ryō Sakurai (桜井 良 Sakurai Ryō) jest rzucającym obrońcą Tōō. Jest znany z samo-obwiniania się o wszystko.

WyglądEdytuj

Sakurai ma dość wątłą budowę ciała i często chowa głowę w ramionach, szczególnie w momentach, gdy przeprasza. Ma krótkie, jasnobrązowe włosy i duże oczy o tym samym kolorze, choć w odrobinę ciemniejszym odcieniu. Nosi czarno-czerwony strój Akademii Tōō z numerem 9.

OsobowośćEdytuj

Sakurai ma bardzo specyficzną osobowość. Myśli, że wszystko dzieje się z jego winy, zwłaszcza jeśli chodzi o fakty związane z Aomine, głównie dlatego, że są w tej samej klasie. Bardzo dużo przeprasza, zarówno, kiedy zrobi coś źle, jak i kiedy nic złego nie zrobi. Przeprasza nawet w momentach, kiedy rzuca piłkę do kosza. Jest bardzo ugodowym człowiekiem, nikomu  nie chce sprawia kłopotu, bojąc się, że może tym kogoś rozzłościć.

Podobnie jak Hyuuga, Sakurai posiada również swoją drugą osobowość, która ujawnia się podczas meczu przeciwko Seirin, kiedy Junpei zaczyna skutecznie trafiać rzuty za trzy punkty. Denerwuje się wówczas, zmienia się jego wyraz twarzy i chłopak wyznacza sobie cel, by za wszelką cenę powstrzymać Hyuugę. Nie potrafi dopuścić do siebie myśli, że jest słabszy niż jego przeciwnik, wręcz przeciwnie - uważa, że jest od niego, oczywiście, lepszy.

FabułaEdytuj

Eliminacje MiędzylicealnychEdytuj

Liga finałowaEdytuj

Podczas treningu Tōō, Imayoshi pyta Sakurai'a, dlaczego Aomine jest nieobecny. Ryou, który chodzi z nim do klasy, przeprasza swojego kapitana i tłumaczy, że próbował powstrzymać Aomine, ale nie odniosło to żadnych skutków. Przeprasza również za to, że żyje, na co Imayoshi reaguje lekkim szokiem i zapewnia kłaniającego się i przepraszającego Sakurai'a, że nic się nie stało.

Puchar ZimowyEdytuj

1. rundaEdytuj

FinałyEdytuj

UmiejętnościEdytuj

CytatyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszym rankingu popularności Sakurai zajął 14 miejsce z 363 głosami, w drugim sondażu zaś spadł na 22 miejsce ( 157 głosów )
  • Wielu fanów uważa, że Sakurai wygląda jak Okita Sougo z Gintamy
  • Jego hobby to rysowanie mang
  • Sakurai jest całkiem niezłym kucharzem. Jego specjalnością jest robienie bento z wizerunkami różnych postaci.

OdniesieniaEdytuj

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki