FANDOM

Shūzō Nijimura
Shuzo Nijimura color.png
Imię Shūzō Nijimura
Kanji 虹村 修造
Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 17
Wzrost 179 cm
Waga 67 kg
Urodziny 10. czerwca (Rak)
Grupa krwi A
Profesjonalne Statystyki
Zespół Teikō (kiedyś)
Pozycja Niski skrzydłowy (w Teikō)
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 205

Shūzō Nijimura (虹村 修造, Nijimura Shūzō) był kapitanem pierwszego składu drużyny w Gimnazjum Teikō, w momencie gdy Pokolenie Cudów było na pierwszym roku.

WyglądEdytuj

Nijimura ma szare oczy i czarne włosy z grzywką zaczesaną na lewą stronę. Na lewym ramieniu nosił opaskę kapitana. Numer na koszulce jego stroju drużynowego to 4.

OsobowośćEdytuj

Nijimura sprawia wrażenie bardzo spokojnej i opanowanej osoby, jednak wybucha, gdy rozmawia z Haizakim o jego nieobecności na meczu. Jest wyraźnie rozdrażniony tym zachowaniem. Po rozmowie wraca jego pokerowa twarz.[1] Później, gdy dowiaduje się, że Haizaki przesiaduje w salonie gier, zamiast przyjść na mecz, poszedł po chłopaka i go pobił.

Zmieniając Kuroko, mówi drużynie, że po meczu wszystkich czeka kazanie, czym ich zaskakuje. Świadczy to o tym, że Shūzō bardzo poważnie podchodzi do gry.

Historia Edytuj

Nijimura pierwszy raz pojawia się podczas rekrutowania do drużyny uczniów pierwszego roku. Jest również widoczny, gdy pierwszy skład przechodzi obok sali gimnastycznej, na której trenuje drugi i trzeci skład.

Trener i kapitan teiko.jpg

Nijimura i trener zaskoczeni umiejętnościami Kuroko

Po pół roku Akashi poznaje Kuroko i wspomina o nim Nijimurze, zarekomendował go również u trenera pierwszego składu. Kapitan wraz z trenerem i Seijūrō udają się obejrzeć mecz drugiego składu z trzecim, by przekonać się, jakie umiejętności posiada osoba, o której mówił Akashi. Nijimura jest zaskoczony umiejętnościami Tetsuyi.[2][3] Seijūrō objaśnia mu na czym opiera się talent Kuroko. Mecz kończy się zwycięstwem trzeciego składu właśnie dzięki Tetsuyi.

Po kolejnym treningu pierwszego składu, w którym brał już udział nowy zawodnik, Nijimura nie chce wyrazić zgody na to, by grał w meczach. Uważa, że Kuroko ściągnie ich na dno i powinien zostać wyrzucony.[4]

Nadszedł dzień meczu z Gimnazjum Nanbara. Nijimurę zastanawia nieobecność Haizakiego. Gdy ten w końcu dzwoni do Akashiego, kapitan wyrywa mu telefon i rozmawia z Shōgo. Ten informuje, że jest chory, jednak Nijimura domyśla się, że tak na prawdę zaspał, a choroba to tylko wymówka.[5]

Mecz się rozpoczyna i zamiast Haizakiego gra Kuroko. Tetsuya jest zbyt zdenerwowany swoim pierwszym meczem, przez co potyka się, dlatego też trener zmienia go Nijimurą. Shūzō wchodzi na boisko, mówiąc, że drużyna otrzyma później kazanie, lecz najpierw muszą wygrać. Gra zostaje wznowiona i Akashi podaje do Nijimury, który szybko i bez problemów przełamuje się przez obronę drużyny Nanbara. Przekazuje piłkę Midorimie stojącemu pod koszem, który zdobywa punkt.[6] Trener upomina go, że ma się ograniczać, ponieważ jest ostatnim rezerwowym. Przy 20-sto punktowej przewadze Teikō, trener decyduje się zmienić Nejimurę na Kuroko. Mecz kończy się wynikiem 81 - 50.

W czasie przerwy przed kolejnym meczem, Nijimura rozmawia na osobności z trenerem, który mówi mu, że Tetsuya nie nadaje się do koszykówki i powinien opuścić klub.[7][8] Ich rozmowę przerywa Aomine, który prosi, by dali Kuroko jeszcze jedną szansę, jednak trener nie chce ulec. Kiedy Daiki decyduje, by w takim razie jego również zdegradowali, Nijimura daje mu pstryczka w czoło i mówi, że niczym na to nie zasłużył. Przysłuchuje się dalszej rozmowie trenera z Aomine i nie komentuje jej wyniku.

Nijimura z pobitym Haizakim.PNG

Nijimura przyprowadza Haizakiego

Tuż przed popołudniowym meczem zespół zastanawia się gdzie jest ich kapitan, gdy ten pojawia się nagle ciągnąc za sobą pobitego Haizakiego. Wyjaśnia pozostałym, że przyprowadził go z salonu gier, gdzie widział go ktoś z trzeciego składu.[9]

Rozpoczyna się mecz z gimnazjum Haranishi, w trakcie którego Shūzō siedzi na ławce rezerwowych. Komentuje grę mówiąc, że kondycja grających nie jest najlepsza z powodu wcześniej rozegranego meczu. Po pierwszej połowie kapitan zwraca się do nich mówiąc, by odpoczęli i dodaje, że wiedzą co czeka ich w wypadku przegranej. Gra zostaje wznowiona, a Nijimura obserwuje ją w skupieniu. Teikō wygrywa 16-stoma punktami.[10]

Innego dnia, w czasie treningu, Nijimujra obserwuje Kuroko. Myśli o tym, że nigdy przypuszczał, że ktoś taki dołączy do pierwszego składu i był zaskoczony jego całkowitą zmianą w trakcie meczu, a dzięki jego obecności na lepsze zmieniła się atmosfera w zespole.[11]

Podczas kolejnego treningu, Aomine staje naprzeciwko Nijimury. Dzięki swojej szybkości zwinnie mija kapitana i trafia do kosza. Inny zawodnik zaczepia Shūzō mówiąc, że mógł zatrzymać Daikiego. Nijimura odpowiada, że to nie tylko Aomine szybko rośnie w siłę, ale również pozostali z pierwszego roku i mogliby pokonać drugorocznych, którzy nie spisali się tak dobrze w mistrzostwach. Zostają przez niego nazwani geniuszami, Pokoleniem Cudów.[12] Rozmowa zmienia kierunek w stronę Tetsuyi, o którego sile zaczęto mówić w szkole. Następnie trener oficjalnie oświadcza, że Kuroko zostaje stałym graczem pierwszego składu i wyjaśnia zmiany w formacji zespołu, której rdzeniem zostają pierwszoroczni. Po tym Nijimura wraca do rozmowy z kolegą i mówi, że decyzja trenera nie jest dla niego zaskoczeniem i ten dzień musiał nadejść.

Następnego dnia kapitan obserwuje grę nowego zawodnika, Kise Ryōty, który zaskakuje wszystkich swoimi umiejętnościami, chociaż gra w koszykówkę zaledwie od 2 tygodni. Po treningu udaje się do trenera, by porozmawiać o zmianach w zespole. Nominuje na swoje miejsce Akashiego.[13][14] Zaskoczony trener nie chce się na to zgodzić i próbuje przekonać Shūzō, że pomimo zmiany strategii ich gry nadal powinien być kapitanem. Nijimura wyjaśnia, że jego zdaniem te zmiany przyniosą korzyści dla drużyny, a Akashi mógłby stać się motywacją dla zawodników. To nadal nie przekonuje trenera, więc pyta o powód decyzji Nijimury. Kapitan wyjawia go. Mówi o swoim ojcu, który trafił do szpitala i jeżeli jego stan by się pogorszył to straciłby opanowanie podczas gry, a nawet opuścił mecz. Przeprasza trenera, a ten akceptuje jego decyzję.

Nijimura i Akashi.jpg

Nijimura przekazuje stanowisko kapitana Akashiemu

Gdy wychodzi na korytarz dołącza do niego Akashi, który słyszał ostatnią część rozmowy, o której Nijimura nie chciał, by ktoś inny wiedział. Przekazuje Seijūrō, że został właśnie kapitanem i pyta go, czy czuje się zakłopotany. Akashi mówi, że po prostu martwi się o Nijimurę. Rozbawiony Shūzō odpowiada, iż myślał, że tak będzie, a od tej pory wszystko pozostawia w jego rękach i nazywa go "kapitanem".[15]

W czasie kolejnego treningu wtrąca się do rozmowy drugorocznych, którzy rozmawiają o odejściu Haizakiego. Tłumaczy Kuroko, który przejął się tym najbardziej, że powinien przestać być taki miękki i pomimo tego, iż są kolegami, to są również rywalami, więc może się zdarzyć, że ktoś zajmie jego miejsce. Chwilę później kończy przerwę i woła wszystkich do kontynuowania treningu.

Po ćwiczeniach trener zwołuje zbiórkę. W jej trakcie pojawia się Kōzō Shirogane, który informuje o zmianach w treningach. Zwraca się również do Nijimury mówiąc, że do tej pory świetnie się spisywał i powiadamia zawodników o zmianie kapitana, którym został Akashi.[16] Na kolejnym treningu, podczas kłótni zawodników, pyta Seijūrō co ma zamiar z tym zrobić, ale problemy rozwiązały się bez ingerencji kapitana.

Rozpoczęły się eliminacje do Mistrzostw Międzyszkolnych, w trakcie których Shūzō i pozostali trzecioroczni siedzą na ławce rezerwowych. Teikō przechodzą eliminacje dzięki zawodnikom z drugiego roku. W Mistrzostwach ma okazję zagrać przeciwko gimnazjum Kazami.[17]

Podczas meczu z Zachodnim Kamata z ławki analizuje grę Aomine. Zauważa, że w przeciwnej drużynie są bliźniacy, co jest dla niego dziwne, więc wypytuje o nich Momoi, ale dziewczyna nie ma o nich informacji. Nijimura zastanawia się, czy kryją oni swoje umiejętności, czy może nie ma w nich nic specjalnego, poza tym, że są bliźniakami. W końcu zauważa, że są wyspecjalizowani w wymuszaniu faulów, co sprawia, że są bardziej problematyczni niż gracze na wysokim poziomie.[18] Pomimo tego wygrywają mecz i turniej. Shūzō widząc, że Aomine nie wygląda jakby był szczęśliwy, zachęca go, by poszedł do pozostałych i cieszył się razem z nimi, ponieważ to dzięki niemu wygrali.

Po letniej przerwie, Nijimura i pozostali trzecioroczni, opuścili zespół bez żalu i łez.[19]

UmiejętnościEdytuj

Nijimura's drive.png

Nijimura z łatwością omija obronę

Jeszcze w gimnazjum, Nijimura miał reputację najsilniejszego silnego skrzydłowego w lidze. Stanowisko kapitana gimnazjum Teikō wskazuje, że musiał być doskonałym i wszechstronnie uzdolnionym graczem. Jako silny skrzydłowy, Nijimura ma bardzo szybkie i mocne przyspieszenie.[20] Bez żadnych przeszkód przeszedł przez obronę gimnazjum Nanbara i dotarł pod kosz oraz błyskawicznie podał piłkę do wolnego zawodnika.

CytatyEdytuj

Jeżeli masz czas, by oglądać się za siebie, biegnij naprzód!

— Nijimura do Kuroko [21]

CiekawostkiEdytuj

  • Kanji 虹 (niji) w jego nazwisku oznacza tęcza, co odnosi się do Pokolenia Cudów, których był kapitanem w gimnazjum Teikō.
  • Zgodnie z KSIĄŻKĄ POSTACI Plus:
    • Jego ulubionym jedzeniem jest smażony ryż.
    • Hobby Nijimury to tenis stołowy.
    • Jego specjalnością jest karate.
    • Jego motto to: "Nie zapomnij swojego pierwszego postanowienia."
  • Fujimaki powiedział, że Nijimura przeszedł przez szorstką, gwałtowną fazę, co tłumaczyłoby dlaczego tak dobrze walczy.
  • Fujimaki zmienił datę urodzin Shūzō na Jump Festa, z 12. czerwca (Bliźnięta) na 10. lipca (Rak).
  • W czasie gdy był kapitanem Teikō, pozycją Nijimury był silny skrzydłowy, ale gdy Akashi został kapitanem, jego pozycja zmieniła się na niskiego skrzydłowego.

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki