FANDOM

Shintarō Midorima
Anime - Manga

Shintaro Midorima anime.png

Imię Shintarō Midorima
Kanji 緑間 真太郎
Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 16
Wzrost 195 cm
Waga 79 kg
Urodziny 7. lipca, Rak
Grupa krwi B
Profesjonalne Statystyki
Zespół Teikō (kiedyś)
Shūtoku
Pozycja Rzucający obrońca
Talent Dalekosiężny Rzut
Pierwsze Wystąpienie
Manga Rozdział 40
Anime Odcinek 4
Seiyū
Vomic Kōji Yusa
Anime Daisuke Ono

Shintarō Midorima (緑間 真太郎, Midorima Shintarō) był jednym z graczy oraz strzelcem Pokolenia Cudów. Obecnie gra w jednej z drużyn Trzech Królów Tokio, Liceum Shūtoku.

Wygląd Edytuj

Chapter 179.png

Midorima bez okularów na okładce 179 rozdziału

Midorima jest drugim najwyższym zawodnikiem z Pokolenia Cudów (pierwszym jest Murasakibara). Ma schludnie zaczesane w lewo, średniej długości zielone włosy i krótką grzywkę. Jego oczy są jasnozielone. Jako jedyny z Pokolenia nosi okulary, które są oprawione ze wszystkich stron, z wyjątkiem górnej. Poza meczami palce lewej dłoni ma owinięte bandażem i dba bardzo o ich paznokcie, by nic nie mogło zepsuć jego leworęcznego rzutu. Midorima jest często postrzegany ze szczęśliwym przedmiotem, każdego dnia innym, który może być figurką niedźwiedzia, czy nawet kaktusem.Zazwyczaj ma na sobie mundurek szkolny, który składa się z czarnej marynarki zapiętej po samą szyję i czarnych spodni. Na jego stroju drużynowym widnieje numer 6.

Charakter Edytuj

Shintarõ jest ukazany jako osoba poważna. Na jego twarzy rzadko można ujrzeć jakikolwiek uśmiech. Jest on typowym tsundere, nie kwapiącym się do okazywania jakichkolwiek uczuć. Jego ciekawość nie wzbudza wiele rzeczy, a nawet jeżeli takowa się znajdzie, Midorima nie przyznaje się do tego. Zawsze stara się zachować należyty spokój i zdać się na los. Gracz wierzy w horoskopy i gdy ten jest zły odmawia wyjścia na boisko. O swoje ręce dba jak o nic innego, obwiązuje palce taśmą, aby te podczas gry przyniosły mu szczęście. Nigdy nie zdarzyło mu się spudłować, przez co jest niezwykle pewny siebie i marudny. Jeżeli coś mu nie pasuje powiadamia o tym swojego trenera, a ten, wiedząc, że zielonowłosy jest dobrym graczem, zezwala mu na trzy prośby dziennie. Shintaro nie zbyt przepada za Kuroko, gdyż ten odszedł do słabej drużyny. Mówi, że ma do niego szacunek, jednak uważa go za głupca.

Historia Edytuj

Midorima dołączył do drużyny koszykówki Teiko w gimnazjum i ze względu na jego wyjątkową dokładność rzutów w końcu znalazł się w pierwszym składzie zespołu. W ciągu trzech lat w gimnazjum, kiedy Akashi był kapitanem on pełnił funkcje vice-kapitana. Często grał z nim w shogi, jednakże zawsze przegrywał z Akashim, często również konkurował z nim w innych dziedzinach - między innymi w nauce - jednak Akashi zawsze był lepszy.

Gdy Kuroko dostał się do pierwszego składu Shintaro wątpił w jego umiejętności. Jednak gdy nowy członek pokazał swoją wartość Midorima go uznał. Na drugim roku Midorima wdał się w kłótnie z Murasakibarą, i ch spór został rozwiązany przez Kuroko który zaproponował mecz trzech na trzech by pokazać Murasakibarze metrum gry zespołowej.

Gdy talenty "Pokolenia Cudów" zaczęły kwitnąć Midorima był jedynym który nadal uczestniczył w treningach, podczas gdy reszta je omijała i pokazywała się jedynie na oficjalnych meczach.

W dniu ukończenia szkoły Midorima spotkał się z resztą "Pokolenia Cudów" gdzie złożyli oni przysięgę walki ze sobą w liceum, w celu ustalenia, kto jest najsilniejszy. Najsilniejszy zawodnik "PC" miał być zwycięzcą pucharu Winter-Cup. Kuroko również był brany pod uwagę u tej obietnicy.

Fabuła Edytuj

Wprowadzenie Edytuj

Seirin kontra Kaijō Edytuj

Eliminacje Miedzylicealnych Edytuj

Półfinały Edytuj

Finały Edytuj

Liga finałowa Edytuj

Letni obóz treningowy Edytuj

Międzylicealne Edytuj

Eliminacje Pucharu Zimowego Edytuj

Liga finałowa Edytuj

Puchar Zimowy Edytuj

Półfinały Edytuj

Umiejętności Edytuj

Midorima's full court shot.gif

Rzut przez całe boisko

Midorima jest niezwykle wysoki, dlatego bez problemu wykonuje rzut za trzy punkty. Zazwyczaj woli rzucać z trochę bliższej odległości, jednak jego umiejętności pozwalają mu na rzut przez całe boisko. Nigdy jeszcze nie spudłował, dlatego chłopak nawet nie patrzy, czy piłka wpadnie do kosza. Jednak ta pewność siebie sprawia, że Midorima nie dostrzega potęgi przeciwnika, często ignorując go na własną niekorzyść.

Współpraca z Takao Edytuj

Midorima w Takao.gif

Współpraca z Takao

Midorima i Takao opracowali technikę, która bierze pod uwagę dokładne rzuty Midorimy i możliwości podań Takao. Technika ta polega na strzelaniu Midorimy bez piłki, która rzucona przez Takao ląduje w jego rękach. Jednak ruch ten jest bardzo ryzykowny i może być wykonany tylko wtedy jeśli Midorima ufa swojemu koledze z drużyny

Relacje Edytuj

Seijūrō Akashi Edytuj

Szanuje Akashiego i jego pracę nad zespołem, ale czasem się nie dogadują. Akashi wywyższa się nad nim, że to on jest kapitanem, co deprymuje i nijako zniechęca Shintarou.

Kazunari Takao Edytuj

Pokolenie Cudów Edytuj

Murasakibara Atsushi Edytuj

Nie dogadywali się zbytnio w gimnazjum dopóki nie zrozumieli, że potrzebują tego do zwycięstwa.

Ciekawostki Edytuj

  • Kanji绿( Midori ) w jego nazwie oznacza zielony, sugerując jego kolor włosów i oczu.
  • W całej serii, Midorima nigdy nie spudłował, dopiero w drugiej serii w meczu przeciwko Seirin
  • Kise uważa, że Midorima ma śmieszny akcent.
  • Rzadko kiedy widzimy Midorimę uśmiechniętego.
  • Nienawidzi kotów, ponieważ kiedyś został przez jakiegoś podrapany.
  • Jego ulubioną potrawą jest czerwona zupa fasolowa, zwłaszcza ta w puszkach.
  • Jego hobby to gra w szachy/shogi. Shintaro słucha muzyki klasycznej.
  • Jego typ dziewczyny to taka, która jest starsza od niego.
  • Jego motto brzmi: Człowiek rzuca, Bóg kule nosi.
  • Midorima na końcu różnych zdań lubi dodawać słówko Nanodayo.
  • W mandze dowiadujemy się, że Midorima ma siostrę.
  • Jego ulubione przedmioty w szkole to biologia i chemia.
  • Alternatywnym zawodem Midorimy jest medycyna.

Cytaty Edytuj

"Zawsze mam rację"? Nie rozśmieszaj mnie, Akashi. Nie mów tak, jakbyś wszystko wiedział, kiedy wszystko co masz to zwycięstwo. Chodź, Akashi. Zgodnie z obietnicą, nauczę Cię przegranej. [1]
Nie ma ani jednego gracza w tej drużynie, który może mi przeszkodzić... [2]

To jest hazard. Ponad wszystko trzeba wierzyć w siebie, muszę wierzyć także w moich kolegów z drużyny. Nawet jeśli robię wszystko, co mogę, to nie wystarczy. Ale nie czuję żadnej niepewności. W tym zespole, każdy robi wszystko, co się da! [3]
...To jeszcze nie koniec! Nie poddawaj się...! Nie ma wstydu w upadku...! Wstydem jest niewstać znowu...!

— Myśli Midorimy podczas meczu z Akashim. [4]

To naprawdę frustrujące... Przegrana...[5]

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki